TEL.: +48 22 632 91 40 | email: 3d@tpi.com.pl

Case Study​

Wycieczka w czasie dzięki skanerom Faro w Brytyjskim Muzeum Poczty

2 marca 2022
Eksplorator sieci Mail Rail Obraz skanów Zajezdni

Kolej Pocztowa przerzucała pocztę między Paddington a Whitechapel głęboko pod ulicami Londynu od 1927 do 2003 roku. Ówcześnie szybka sieć Royal Mail dostarczała listy z drugiej strony Londynu w niecałe 5 minut. Utrzymanie tych pociągów podjęto w Mount Pleasant, tuż pod sortownią poczt Royal Mail, która stoi do dziś na miejscu.

Porzucony w 2003 roku ogromny podziemny kompleks tuneli, pociągów i peronów Mail Rail pozostał zamknięty, pozostawiony dokładnie w takim stanie, w jakim był przez większą część dekady. Zajezdnia została zeskanowana przez ScanLAB Projects w 2015 roku, rejestrując tunele, perony i terminale wraz ze wszystkimi kluczami, nakrętkami i śrubami przed przekształceniem w Muzeum Poczty.

Wnętrze Muzeum Poczty

 

O doświadczeniu

Brytyjskie Muzeum Poczty zostało otwarte w lipcu 2017 roku z dwiema stałymi instalacjami Wehikuł Czasu i Odkrywca Tuneli stworzonymi z przechwyconych skanów 3D. Umożliwiając odwiedzającym cofnięcie się w czasie. Wehikuł Czasu pokazuje, jak wyglądała zajezdnia kolejowa, zanim Muzeum odnowiło przestrzeń. Łuszczącą się farbę, części silnika i klucze można wykryć podczas wyszukiwania i powiększania skanu.

Oprowadzając zwiedzających po rozległej sieci podziemnej pod Mount Pleasant, Odkrywca Tuneli daje wręcz kryminalistyczną perspektywę labiryntu tuneli, platform i bocznic, które tworzą sekcję Mount Pleasant Mail Rail. Dane skanowania i ekran dotykowy pozwalają widzom na interakcję ze skanami badającymi ukryte obszary z niemożliwych punktów widzenia.

Śledząc drogę Mail Rail za pomocą nowo zaprojektowanego Wehikułu Czasu, odwiedzający mogą teraz wirtualnie wędrować po platformach, mając wyjątkowy dostęp do widoków na tunel, który umożliwił Mail Rail dotarcie do przeciwległych stron miasta. Szafki, winda, wózek pocztowy i cmentarz kolejowy są również prezentowane w Wehikule Czasu, zapewniając dokładną cyfrową spuściznę każdego pozostawionego klucza, śruby i łuszczącej się farby w autentycznej zajezdni pocztowej.

 

Muzeum Poczty, Zajezdnia, Odkrywca Tuneli, widok instalacji
Muzeum Poczty, Zajezdnia, Odkrywca Tuneli, widok instalacji

 

Muzeum Poczty, Mail Rail Time Telescope
Muzeum Poczty, Wehikuł Czasu Mail Rail, Strona główna

 

Muzeum Poczty, Mail Rail Time Telescope
Muzeum Poczty, Wehikuł Czasu Mail Rail, w trakcie użytkowania

 

Eksplorator Sieci Tuneli Mail Rail, skany Zajezdni
Odkrywca Tuneli Mail Rail, skany Zajezdni

 

Eksplorator sieci Mail Rail Obraz skanów obszaru szatni w Zajezdni
Odkrywca Tuneli Mail Rail, skan obszaru szatni w Zajezdni

 

Technika i przepływ pracy

Na miejscu:

  • 5 dni na miejscu
  • Skany o ¼ rozdzielczości zarówno dla obszarów podziemnych, jak i naziemnych
  • Łącznie 250 skanów

Zespół ScanLAB użył dwóch skanerów FARO Focus X330 w tradycyjnej konfiguracji statycznej ze statywem pomiarowym. Odniesienie zostało uzupełnione kulami 145 mm i tarczami papierowymi A4. Informacje o kolorze zostały przechwycone osobno za pomocą aparatu Nikon i głowicy do panoram, a następnie połączone i pokolorowane w Faro Scene.

Przetwarzanie:

Przechwycone statycznie dane skanowania z FARO Focus zostały wyrównane przy użyciu Faro Scene, po filtrowaniu i automatycznym wykrywaniu celu oraz pomyślnym dopasowaniu opartym na celach. Przetwarzanie kolorów zostało zakończone w PTGui przed zastosowaniem do zeskanowanych danych w FARO Scene. Po wyrównaniu i pokolorowaniu zestaw danych został zintegrowany z interaktywnymi interfejsami użytkownika Wehikułu Czasu i Odkrywcy Tuneli, umożliwiając odwiedzającym poznanie sieci Mail Rail przed jej przekształceniem.

Sprzęt i oprogramowanie dla nich zostały opracowane w ScanLAB Projects z wykorzystaniem najnowszych technologii internetowych i interaktywnych ekranów dotykowych.

 

Muzeum Poczty, Zajezdnia Mail Rail, Eksplorator Sieci Tuneli
Muzeum Poczty, Zajezdnia Mail Rail, Odkrywca Tuneli

Sukces X330

Ze względu na rozległość podziemnej sieci Mail Rail i trudne środowisko pracy, X330 był zdecydowanie preferowanym instrumentem. Jego lekka, solidna konstrukcja i mocne baterie oznaczały, że mogliśmy nagrywać do 10 godzin bez przerwy na 4 oddzielnych bateriach. Ponadto kompas i czujniki wysokości działały dobrze w silnie zaprojektowanej przestrzeni.

X330 stwarza nowe możliwości wizualizacji i digitalizacji dziedzictwa kulturowego. Dane zebrane z platformy, tuneli i zajezdni stanowią teraz część stałego archiwum Mail Rail. Ten zapis przestrzeni sprzed jej przekształcenia w Muzeum zachował się obecnie bezterminowo.

Dane skanów są również kreatywną okazją do zaangażowania zwiedzających, poszerzając atrakcyjność interaktywnych eksponatów muzeum poprzez wykorzystanie najnowocześniejszych technologii, aby zaoferować zwiedzającym coś, o czym mogliby nigdy nie sądzić, że jest możliwe.

 

O projektach ScanLAB

ScanLAB Projects jest jednym z wiodących brytyjskich dostawców danych skanowania 3D na dużą skalę. Specjalizują się w wizualizacji danych chmury punktów dla filmu, telewizji, reklamy i branż kreatywnych. Ich prace były transmitowane na całym świecie i wystawiane w wiodących instytucjach kulturalnych na całym świecie. Obecnie współpracują z czołowymi architektami, naukowcami, nadawcami i artystami nad portfolio projektów na całym świecie.

Szukaj...